4.ST AUTOMAT --->>> 6.ST MANUAL

Rady, tipy, triky

Moderátor: karel

4.ST AUTOMAT --->>> 6.ST MANUAL

Příspěvekod karel » úte kvě 11, 2004 18:38

Na sprintech jsem se definitivně rozhodl, že automat musí ven. Při normálním ježdění po městě to je s automatem fajn, ale řádit se s ním moc nedá. No a když mi to naklepali na sprintech téměř všichni (až na BMW 850 apod.) bylo už rozhodnuto. ¨
Kompletní a velmi dobře zpracovaná dokumentace o přestavbě v garáži se dá najít zde http://mkiv.com/techarticles/auto_to_6spd_swap/index.html a tak jsem to předal mechanikům a ti po pár dnech přemlouvání řekli, že teda ano.
Co vy na to?
PS: Podotýkám, že nemám kde bych to sám udělal. Nemám zatím ani garáž ani dílnu.
Uživatelský avatar
karel
Site Admin
 
Příspěvky: 746
Registrován: ned zář 14, 2003 10:08

Příspěvekod Zdenda » úte kvě 11, 2004 20:10

Jasně že jo! :)
Pročítal jsem si Tvé stránky, protože koketuju s myšlenkou příští rok koupit na blbnutí mkiii (mkiv je na mě moc drahá). Byl jsem i v Mimoňi a musím říct, že těch pár sprintů, co jsem viděl, kde jela nějaká supra (mkiv), mě zklamalo. Chápu, že u tak silného auta je třeba dát bacha, aby se to moc neutrhlo, ale spousta aut mělo lepší nástup a supra to pak i přes vyšší výkon nestihla dorovnat. Naopak mě subjektivně překvapili např. Calibry turbo (jasně je to 4x4..).
Při pročtení výsledků jsem našel pouze ve speciálech jednu supru, která měla lepší čas než M3.
Měl bych možná kacířský dotaz:
Lze srovnávat supru s mitshubishi 3000 gt (myslim výkony, jízdní vlastnosti, pohodlí, zábavnost, poruchovost atd.)?
Zdenda
 

Příspěvekod karel » úte kvě 11, 2004 21:22

Čau Zdendo, klidně se zaregistruj nikdo tě neukousne. Co já vím tak na srazu v Mimoni jsme byli 4 Supry MKIV. Byly tam dvě černé, jedna červená a já s tvavě stříbrnou (stardust). A k výkonům MKIV : já mám trapného automata, prej jsem neměl žádný měřený čas :? což mně štve páč jsem se na něj těšil jako na referenční čas od kterého budu odečítat význam zlepšení které udělám v budoucnu. Dále, zde http://www.aktuality.cz/tuning/2004/Mimon-5-vysledky-final.xls najdeš v kategotii do 4000ccm najdeš Supru s časem 14,662 Obrázek což byl takový človíček co tam jezdil neustále dokola asi 50-krát a bylo mu jedno zda natrh kšandy škodě 120 nebo zda dostal od Cobry. Mimochodem já s druhým autem (ropák SEAT Leon 4x4 TDI) jsem udělal 15,1 což je pro tohohle pána už na pováženou. A pak v kategorii speciál byl s tou červenou Obrázek a ten měl 13,047s a to ještě chudák s píchlou gumou! No a poslední majitel mimochodem PetrN z naší diskuze měl sebou manželku a dítě a tak se jen zastavil za mnou aby jsme se viděli a jeli domů. Takže bohužel závody nic moc. Přesto jsem "udělal" i pár eMtrojek či dokonce v jedné z jízd i Camaro a Porche jsem taky nějaký dal. Svůj čas tak jen odhaduji (doufám že si moc nefandím) na něco lehce pod 14s a to je na auto s 330k dost slabé. To by mně nakleplo i Subárko. Takže závěr je : Manuál, kit sání, svody a výfuk. Pak zvýšení tlaku, nové trisky, mezichladič stlačeného vzduchu no a když to nepomůže tak nějaký TurboKit. TO ale moc předbíhám a tak 4stAut->6stMan je aktuální problém. :wink:
Uživatelský avatar
karel
Site Admin
 
Příspěvky: 746
Registrován: ned zář 14, 2003 10:08

Příspěvekod Suprar » stř kvě 12, 2004 0:35

Hele, a proc chces menit trisky?
Suprar
Majitel Supry MKIV
Majitel Supry MKIV
 
Příspěvky: 279
Registrován: pon kvě 10, 2004 1:37

Příspěvekod Zdenda » stř kvě 12, 2004 0:43

Tak jsem se zaregistroval, abych Vaší Toyotí společnost pomocí mého Opel parku rozložil zevnitř :-).
Výsledky jsem pročítal už před tím než jsem psal první příspěvek. Neviděl jsem všechny jízdy, takže jsem asi zrovna pozoroval toho maníka o kterém píšeš.
K těm úpravám - nebudeš nechávat auto průběžně měřit na brzdě? Mohl bys pak tady napsat, co kolik přidalo. Myslím, že by skoro každého zajímali konkrétní čísla. Aspoň, co jsem procházel weby různých nadšenců, tak jsem nikdy nic konkrétního nenašel, maximálně změřené auto až po dokončení.
Každopádně držím palce, ať se daří úpravy!
Uživatelský avatar
Zdenda
Začátečník
 
Příspěvky: 7
Registrován: stř kvě 12, 2004 0:00
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod Zdenda » stř kvě 12, 2004 0:49

PS: Mohl byste někdo odpovědět na srovnání supry s mitshubishi 3000 gt (myslim výkony, jízdní vlastnosti, pohodlí, zábavnost, poruchovost atd.)?
Uživatelský avatar
Zdenda
Začátečník
 
Příspěvky: 7
Registrován: stř kvě 12, 2004 0:00
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod Beaver » stř kvě 12, 2004 9:06

veta: Jak je v tom článku o swapu ovšem psáno, budeš kromě převodovky potřebovat taky samozřejmě spojku, s tím souvisí i pedál spojky do auta, manuální řadičku, diferenciál z manuálu + kardan z manuálu, protože jestli jsem to dobře pochopil, tak ten originál nebude pasovat co do délky + to bude debilně zpřevodovaný a bude to blbě měřit rychlost. To bude nejen veselý, ale zřejmě i drahý.

Zdenda: Srovnání Myšáka a Supry je celkem zřejmý - Myšák 3000 ve verzi VR4 má pohon všech kol, natáčecí zadní nápravu a vidlicovej šestiválec o obsahu tři litry, kterej ještě vylepšujou dvě turba. Je to takový high tech řešení, jízdní vlastnosti a výkony zřejmě budou zajímavější než u Supry, ale bude naprosto jistě nehorázně papat :twisted: Ale Supra je klasika, takže mě to nerozhází :D
1990 7M-GTE
ss exhaust (w/o downpipe), muffler 2x110 mm
17" MS-DESIGN, Barum 215/40 :(
Uživatelský avatar
Beaver
Super ladič
 
Příspěvky: 613
Registrován: úte kvě 11, 2004 10:48
Bydliště: skoroBrno

Příspěvekod karel » stř kvě 12, 2004 9:23

Suprar píše:Hele, a proc chces menit trisky?

Je to jednoduché - pokud chceš větší výkon musíš dodat více vzduchu a paliva. No a ty seriové jsou schopny dodat jen určité množství paliva. Samozřejmě, že zatím nevím co, jak a proč a jen vařím z vody. Tuším, ale že to bude třeba. Veškeré info mám bohužel zatím jen vyčtené z jiných stránek fandů. Uvidíme co ukáží mé skušenosti z praxe :?:
Uživatelský avatar
karel
Site Admin
 
Příspěvky: 746
Registrován: ned zář 14, 2003 10:08

Příspěvekod Beaver » stř kvě 12, 2004 9:36

veta píše:
Suprar píše:Hele, a proc chces menit trisky?

Je to jednoduché - pokud chceš větší výkon musíš dodat více vzduchu a paliva. No a ty seriové jsou schopny dodat jen určité množství paliva. Samozřejmě, že zatím nevím co, jak a proč a jen vařím z vody. Tuším, ale že to bude třeba. Veškeré info mám bohužel zatím jen vyčtené z jiných stránek fandů. Uvidíme co ukáží mé skušenosti z praxe :?:


Předpokládám vstřiky 720cc, tj. cca 20.000,- za sadu šesti, spíš víc. K tomu palivovou pumpu od Walbro, to bude tak 3000,- a samozřejmě pro ty vstřiky lepší palivovou lištu od HKS, tj. cca 10.000,- :roll:
1990 7M-GTE
ss exhaust (w/o downpipe), muffler 2x110 mm
17" MS-DESIGN, Barum 215/40 :(
Uživatelský avatar
Beaver
Super ladič
 
Příspěvky: 613
Registrován: úte kvě 11, 2004 10:48
Bydliště: skoroBrno

Příspěvekod karel » stř kvě 12, 2004 9:46

Beaver píše:veta: Jak je v tom článku o swapu ovšem psáno, budeš kromě převodovky potřebovat taky samozřejmě spojku, s tím souvisí i pedál spojky do auta, manuální řadičku, diferenciál z manuálu + kardan z manuálu, protože jestli jsem to dobře pochopil, tak ten originál nebude pasovat co do délky + to bude debilně zpřevodovaný a bude to blbě měřit rychlost. To bude nejen veselý, ale zřejmě i drahý.

Zdenda: Srovnání Myšáka a Supry je celkem zřejmý - Myšák 3000 ve verzi VR4 má pohon všech kol, natáčecí zadní nápravu a vidlicovej šestiválec o obsahu tři litry, kterej ještě vylepšujou dvě turba. Je to takový high tech řešení, jízdní vlastnosti a výkony zřejmě budou zajímavější než u Supry, ale bude naprosto jistě nehorázně papat :twisted: Ale Supra je klasika, takže mě to nerozhází :D


No tak je vidět, že Bobřík (Beaver) je šikula a čte 8) Je to opravdu tak. Kromě převodovky je třeba vyměnit : Kardan, diferák, poloosy, řídící jednotku, palubní přístroje a nepasuje ani okolí kulisy pro zasazení řadičky. Samozřejmé je, že se musí dát spojkový pedál s spojkovým válcem. Mění se i brzdový pedál a plynový má také jiný tvar a je dobré ho vyměnit. Pod plynovým se odstraňuje KickDown spínač atd.... Takže vím o co jde :cry:

A ke srovnání mišáka supry a jiných přikládám takové obrázky co mi jednou poslal Richard Obrázek
Obrázek
Dokonce jsem četl, že ani Nissanu u 300ZX ani Mitsubishi u VR4 ani Hondě u Prelude se nedostavil očekávaný úspěch velmi náročného řešení natáčení zadní nápravy a tak se od tohoto řešení upustilo. A jako bombónek uvádím ještě jeden případ. Mercedes udělal studii tuším Curving (čte se to rozhodně kárving - jak se to píše nevím) a tam se dokonce kola do zatáčky naplánějí, tuším michelin jim na to udělal speciální gumy a ve finále toto báječné řešení dostalo v praxi stejně na prdel od Porsche 911 GT3. Klasika je hold klasika :D A co se týká spolehlivosti ? Nevím. Obecně jsem se nikdy nesetkal s negativním názorem na Toyoty. Kamarád měl Carinu II a dokud nenajel 160tis km bylo naprosto bez potíží. Pak se to začlo hnojit ale komplet. V tomhle jsou Japonci dobrý, uměj přesně naplánovat výdrž všech dílu na stejnou dobu. Proto bych asi jako jediný problém SUPRY viděl v ujetých kilometrech. Já tam mám 81tis. a je to v lepším stavu než VW po 40ti tis. Co já vím tak u mišáků bejvá dost velkej problém s korozí podvozku.
Uživatelský avatar
karel
Site Admin
 
Příspěvky: 746
Registrován: ned zář 14, 2003 10:08

Příspěvekod Beaver » stř kvě 12, 2004 10:07

Tak to je pro VR4 překvapivý výsledek a řekl bych, že tím pádem se vyplatí koupit VR4 mrkačku pouze pokud člověk přesedlá ze Supry MkIII, ale ruku na srdce, mě se MkIII líbí natolik, že bych radši za ty prachy koupil motor 2JZ a nacpal ho do své bobiny + pořídit opravdu VELKÝ kladivo a vymlátit trochu středovej tunel, aby tam sedla i 6q převodovka, která tam bohužel normálně dát nejde. Asi vykradu nějakou banku :D
1990 7M-GTE
ss exhaust (w/o downpipe), muffler 2x110 mm
17" MS-DESIGN, Barum 215/40 :(
Uživatelský avatar
Beaver
Super ladič
 
Příspěvky: 613
Registrován: úte kvě 11, 2004 10:48
Bydliště: skoroBrno

Příspěvekod karel » stř kvě 12, 2004 10:35

Právě, to "Lateral G" je přetížení neboli informace jak to sedí v zatáčce a tady bych čekal nejpatrnější výhodu složitého řešení natáčení zadní nápravy a přesně zde je mišák naprostý propadák. Buď rád, že máš 5st. manuál - vzpomeň na mne a můj 4st. automat a bude ti hnedle lépe :wink:
Naposledy upravil karel dne stř kvě 12, 2004 12:02, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
karel
Site Admin
 
Příspěvky: 746
Registrován: ned zář 14, 2003 10:08

Příspěvekod Beaver » stř kvě 12, 2004 11:56

Zas mi to na rozdíl od tebe žere litr oleje na 500 km + jsem zjistil, že syntetika mýmu motoru nesvědčí a při trvalým provozu se tím motor odrovná.
1990 7M-GTE
ss exhaust (w/o downpipe), muffler 2x110 mm
17" MS-DESIGN, Barum 215/40 :(
Uživatelský avatar
Beaver
Super ladič
 
Příspěvky: 613
Registrován: úte kvě 11, 2004 10:48
Bydliště: skoroBrno

Příspěvekod Suprar » čtv kvě 13, 2004 0:06

No jednoduse to sice pises, ale zas takova legraceto neni... Ver mi, to uz bych to tam davno mel...
Pises kit sani, vyfuk, mezichladic.... a na ani jednu z techto uprav nepotrebujes menit trisky... Stejne by si je nemel jak naladit... (ten pomer vzduchu a paliva), na to potrebujes dalsi elektroniku. Seriove trisky (550cm3) jsou schopne davat dostatek benzinu, aniz by se ti propalily pisty, do cca 470-520HP. Tak se vstrikama muzes byt v klidu.

Jo a jak si mi psal ten email... tak jsem ten ze te cervene Supry...

Mam na prodej original HR pruziny na Supru Mkiv, nechce nekdo koupit? Jsou rok jete.

Suprar
Suprar
Majitel Supry MKIV
Majitel Supry MKIV
 
Příspěvky: 279
Registrován: pon kvě 10, 2004 1:37

Příspěvekod Návštěvník » čtv kvě 13, 2004 0:59

Konečně mám volnou chvíli. Koukám docela přibylo příspěvků..
Díky za ty srovnání. Asi to ve mě bude ještě chvíli šrotovat a nakonec stejně raději koupim mkiii v pěknym stavu (jestli se najde??), než koupit něco náročnějšího v horšim (např. 3000 GT)

Beaver - Proč by Ti měla syntetika odrovnat motor?
Návštěvník
 

Další

Zpět na Toyota Supra

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron