
Moderátor: karel
Zdenda píše:Beaver - Proč by Ti měla syntetika odrovnat motor?
Beaver píše:veta píše:Suprar píše:Hele, a proc chces menit trisky?
Je to jednoduché - pokud chceš větší výkon musíš dodat více vzduchu a paliva. No a ty seriové jsou schopny dodat jen určité množství paliva. Samozřejmě, že zatím nevím co, jak a proč a jen vařím z vody. Tuším, ale že to bude třeba. Veškeré info mám bohužel zatím jen vyčtené z jiných stránek fandů. Uvidíme co ukáží mé skušenosti z praxe
Předpokládám vstřiky 720cc, tj. cca 20.000,- za sadu šesti, spíš víc. K tomu palivovou pumpu od Walbro, to bude tak 3000,- a samozřejmě pro ty vstřiky lepší palivovou lištu od HKS, tj. cca 10.000,-
Suprar píše:No jednoduse to sice pises, ale zas takova legraceto neni... Ver mi, to uz bych to tam davno mel...
Pises kit sani, vyfuk, mezichladic.... a na ani jednu z techto uprav nepotrebujes menit trisky... Stejne by si je nemel jak naladit... (ten pomer vzduchu a paliva), na to potrebujes dalsi elektroniku. Seriove trisky (550cm3) jsou schopne davat dostatek benzinu, aniz by se ti propalily pisty, do cca 470-520HP. Tak se vstrikama muzes byt v klidu.
Jo a jak si mi psal ten email... tak jsem ten ze te cervene Supry...
Mam na prodej original HR pruziny na Supru Mkiv, nechce nekdo koupit? Jsou rok jete.
Suprar
Beaver píše:Zdenda píše:Beaver - Proč by Ti měla syntetika odrovnat motor?
No taky mě to překvapilo, ale ten člověk co mi to říkal to má od skutečnýho odborníka, servisáka co byl školenej na Supry. Princip je v tom, že Supra motor (alespoň 7M-GTE) má poměrně velký vůle, ani ne opotřebením jako už z výroby. Jak známo, snad každej tenhle motor se při 200tkm přidře na klice. Moje osobní teorie (založená na téhle informaci) je, že turbomotor má díky většímu zatížení větší schopnost se díky těm vůlím vylágrovat. Jenže pro Supru je předepsaná "minimálně" polosyntetika a lidi aby jí "udělali dobře" tam dávají i plnou. Jenže ta je asi ridší + rozpouští různý usazeniny v motoru, což dohromady zadělává na průser - velký vůle v motoru začnou odírat ložiska a klikovku a rozpuštěnej sajrajt tomu pomáhá jako abrazivo, zalisovává se do měkkýho materiálu ložisek a motor je zralej na přebrus kliky.
Takže dle doporučení toho dotyčnýho je ideální olej pro turbo Supru MkIII minerální olej 15W40 !!!. Jak mi řekl, tak se delší dobu zahřívá na správnou teplotu, takže je potřeba auto skutečně šetřit, dokud se správně neohřeje, ale poté má mazací schopnosti jako polosyntetika. Je ale hustší, takže vhodnější pro ty větší vůle motoru.
Hodlám se doporučení držet a přecházím v pátek nebo v sobotu na minerál, jelikož má pro mě ještě výhodu i v ceně což při mé spotřebě oleje bude znát. Samozřejmě olej budu měnit po cca 5000 km, tohle auto je škoda zadřít
Beaver píše:Nicméně Toyota myslím doporučovala pro motory 7M-GTE polosyntetiku což v důsledku mohlo vést k tomu, že motory po 200tkm odcházejí právě na klice. Jednou z dalších možností prý může být kolaps olejové pumpy, která by se měla čas od času (řekl bych cca po 50tkm když to jde) zkontrolovat zda nepotřebuje repasi.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků