rozmer kol

Zvyšování výkonu, ladění všeho druhu

Moderátor: karel

rozmer kol

Příspěvekod Placenta » ned zář 04, 2005 20:11

:oops: rad bych se zeptal, myslite ze ma velikost kol
VELKY ci MALY vliv na vykon pri dragu
jedna se mi az o rozdil trech velikosti tedy z 17 na 20
Diky :shock:
mitsubishi, nevlastni sestra toyoty....
Uživatelský avatar
Placenta
Ladič
 
Příspěvky: 87
Registrován: stř kvě 18, 2005 16:09
Bydliště: Hluboká nad Vltavou

Re: rozmer kol

Příspěvekod karel » ned zář 04, 2005 21:49

Placenta píše::oops: rad bych se zeptal, myslite ze ma velikost kol
VELKY ci MALY vliv na vykon pri dragu
jedna se mi az o rozdil trech velikosti tedy z 17 na 20
Diky :shock:


Ptáš se na šířku?

Protože na 20" průměru by na DRAG nejel ani magor.........

Už i mne považují za blázna, že jezdím na 18" běžně se používají 17" pro ET Street DRAG radials a na DRAG slicks se dávají 15".

Odpověď na otázku zní..... ano má to velmi velký vliv!
1994 TT APU 6speed
BL T67Ptrim, BL FuelKit
3,75" APEXi GT Spec
Ogura Racing Clutch 3disc
AEM EMS
FJO WideBand
Greddy Full TT, Boost, EGT, A/F ratio 60mm Gauge
Greddy strut bar
Blitz V-spec FMIC 3-row
KYB AGX, Eibach
18" O.Z.
Uživatelský avatar
karel
Site Admin
 
Příspěvky: 746
Registrován: ned zář 14, 2003 10:08

Příspěvekod Placenta » ned zář 04, 2005 21:57

magor nejsem, :D proto mam schovany na drag v garazi 17,
slo mi o to ze jsem cekal lepsi vykony od motoru po upravach
a jestli to muzou vyrazne tlumit ty kola ktery se menily zaroven s upravami, nevis prosimte o kolik by mohl byt treba rozdil na draze ?
samozrejne jenom priblizne, ? dik
mitsubishi, nevlastni sestra toyoty....
Uživatelský avatar
Placenta
Ladič
 
Příspěvky: 87
Registrován: stř kvě 18, 2005 16:09
Bydliště: Hluboká nad Vltavou

Příspěvekod Placenta » ned zář 04, 2005 22:00

asi mi nezbyde tam nandat 17 a zkusit to snima, ... :(
mitsubishi, nevlastni sestra toyoty....
Uživatelský avatar
Placenta
Ladič
 
Příspěvky: 87
Registrován: stř kvě 18, 2005 16:09
Bydliště: Hluboká nad Vltavou

Příspěvekod karel » ned zář 04, 2005 22:35

20" je jen na šou, na dráze je to killer. TO klidně udělá 1-2vteřiny a třeba 5metrů v brždění z 100km/h na 0
1994 TT APU 6speed
BL T67Ptrim, BL FuelKit
3,75" APEXi GT Spec
Ogura Racing Clutch 3disc
AEM EMS
FJO WideBand
Greddy Full TT, Boost, EGT, A/F ratio 60mm Gauge
Greddy strut bar
Blitz V-spec FMIC 3-row
KYB AGX, Eibach
18" O.Z.
Uživatelský avatar
karel
Site Admin
 
Příspěvky: 746
Registrován: ned zář 14, 2003 10:08

Příspěvekod Luis » pon zář 05, 2005 0:33

Na výkon nemá velikost kola, disku ani šířka pneumatiky žádný vliv, na čas ano, pokud se protáčí nebo skáče tak, že ztrácí kontakt s povrchem.
1990 7MGTE
turbo SP61GT, RC550 inj, Walbro FP
BMC AirFilter, 80mm exhaust+resonator, Muffler Laiting2x 110 mm
Apexi SAFCII, MBC, Suprasport AFM
Greddy Boost, EGT, A/F ratio 60mm Gauge
Front Koni Shocks, Rear Kyb
17" Alessio Vittoria, Kumho Supra
Uživatelský avatar
Luis
Pokročilý ladič
 
Příspěvky: 276
Registrován: stř lis 24, 2004 18:20
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod karel » pon zář 05, 2005 10:47

Luis píše:Na výkon nemá velikost kola, disku ani šířka pneumatiky žádný vliv, na čas ano, pokud se protáčí nebo skáče tak, že ztrácí kontakt s povrchem.


Ani když neskáče, ani když se neprotáčí tak pořád ztrácí strašně moc. Výkon statický to nebere, ale o statickém stavu se nebavíme. Bavíme se o dynamice a to je věc jiná. Setrvačnost obromných kol je mnohem větší než u menších kol. Proto se výkon (dodaná energie) zpotřebovává na roztáčení kol a ne zrychlování aut jak by mohla.

Praktický test:
Postavte se před prázdný kolotoč a pokuste se ho roztočit.
Pak ať se tam posadí mnoho lidí (nevím kapacitu vašeho kolotoče) a pokuste se ho roztočit znovu na stejné otáčky. Dá to mnohem více práce a to je právě důkazem toho proč větší kola "sežernou" více výkonu.
To jsme se bavili o WHP tedy výkonu na kolech (a to ještě při akceleraci) a ne BHP tedy výkonu na klice který to opravdu nijak neovlivní.
1994 TT APU 6speed
BL T67Ptrim, BL FuelKit
3,75" APEXi GT Spec
Ogura Racing Clutch 3disc
AEM EMS
FJO WideBand
Greddy Full TT, Boost, EGT, A/F ratio 60mm Gauge
Greddy strut bar
Blitz V-spec FMIC 3-row
KYB AGX, Eibach
18" O.Z.
Uživatelský avatar
karel
Site Admin
 
Příspěvky: 746
Registrován: ned zář 14, 2003 10:08

Příspěvekod leon4x4 » pon zář 05, 2005 11:34

Karle tvuj prakticky test dokazuje že vaha kola ma vliv,ale ne velikost(kolotoč je pořad stejně velky v obvodu)Ale určitě pruměr kol ma velky vyznam s tim souhlasim.Muj laickej nazor je, že musi byt zachovan určity poměr:vykon motoru-pruměr kola,aby se sila motoru přenašela co nejefektněji na vozovku.Napřiklad ,budu -li mit 500Hp tak mi 15 schoři a 18 mi budou brat vykon.Netvrdim to takhle přesně ,ale jako princip poměru. Specialum na DRAG se při startu zad.kola zvětšuji-proč asi?
leon4x4
 

Příspěvekod Placenta » pon zář 05, 2005 11:48

jasne diky chapu :D
slo mi o to jak pise Karel, jestli auto muze pri vymene kol za vetsi
(o tri cisla) o dost ztratit zrychleni nebo mit delsi cas na 400 metru,
proste jestli to muze byt dost viditelne ten rozdil....

pokud tedy budu brat 1 vterinu na 400 metru tak je to sakramentsky dost
ktomu co musim na aute vsechno udelat za upravy abych byl o tu vterinku lepsi.... :shock:

pak bych se zeptal, myslim ze Karel ji taky bude ted resit, kolik km zajizdet motor po vybrusu s komplet novymi kovanymi vnitrnostmi
nez si stoupnete na start, v US se udava tvrde zaject prvni hodinu a odpoledne se muze zavodit :o
mitsubishi, nevlastni sestra toyoty....
Uživatelský avatar
Placenta
Ladič
 
Příspěvky: 87
Registrován: stř kvě 18, 2005 16:09
Bydliště: Hluboká nad Vltavou

Příspěvekod leon4x4 » pon zář 05, 2005 12:03

NO ZKUS TO :D
leon4x4
 

Příspěvekod JonnY » pon zář 05, 2005 12:47

cim vacsi polomer kolesa, tym je nizsia sila ktora sa prenasa na vozovku.
tj :
F = M * Xg * Xd * n / Rw
sila na kolese = Krutak motora * prevod zaradenej rychlosti * staly prevod * ucinnost (cca 0,95) / polomer kolesa
pri vacsom polomere kolesa (a rovnakej prilnavosti gumy) by so malo menej gumovat, menej zrychlovat a pri brzdeni neskor zablokovat -> na gumu posobi nizsia sila
ak mas kolo napr 285/35 R20 tak ma polomer
((285*0.35) + (20*2.56*5)) / 1000 = 0.356m
sirka gumy(mm) + sirka rafku(mm) /1000 = polomer kola (m)
takze 285/35 R 20 je polomer cca 0.356m
a napr 265/35 R 17 je polomer cca 0.31m
cize pri 20" na kolesa posobi asi o 15% nizsia sila.
pre zrychlenie v podstate ten isty efekt ako by si si skratil staly prevod o 15%...
este treba roztocit viac materialu a vacsie kolo ma vacsi moment zotrvacnosti. a toto spocitat neviem, ale cim tazsie a vecsie tym horsie.
vo vseobecnosti by malo platit, ze cim vyssi profil gumy, tym menej to gumuje. aj preto ma dragster tak sialene velky profil.
JonnY
Ladič
 
Příspěvky: 22
Registrován: pon kvě 30, 2005 12:06
Bydliště: stupava

Příspěvekod JonnY » pon zář 05, 2005 12:53

jo a samozrejme zo zmenou polomeru sa meni obvod -> odchylka tacho. ak mas supru kalibrovanu na ta tie 17" tak s tymi 20" kolami robis o 15% vyssie rychlosti oproti tachu.
rozmer kolies by nemal ovplyvnit rychlost na konci 1/4mile (vykon sa nemeni) ale znacne ovplyvnuje vysledny cas.
JonnY
Ladič
 
Příspěvky: 22
Registrován: pon kvě 30, 2005 12:06
Bydliště: stupava

Příspěvekod Beaver » pon zář 05, 2005 14:33

JonnY píše:jo a samozrejme zo zmenou polomeru sa meni obvod -> odchylka tacho. ak mas supru kalibrovanu na ta tie 17" tak s tymi 20" kolami robis o 15% vyssie rychlosti oproti tachu.
rozmer kolies by nemal ovplyvnit rychlost na konci 1/4mile (vykon sa nemeni) ale znacne ovplyvnuje vysledny cas.


No pozor, záleží na profilu, když dáš větší kola a menší profil tak, aby se zhruba zachoval obvod kola, potom je tachometr OK. Co se týká sil působících na kole, tak tam hodně záleží na hmotnosti - těžký kolo bude mít prostě vyšší setrvačnost. Ale není možný zase na druhou stranu tvrdit, že velký kolo je těžší než menší, záleží na materiálu, počtu paprsků a šířce límce.
1990 7M-GTE
ss exhaust (w/o downpipe), muffler 2x110 mm
17" MS-DESIGN, Barum 215/40 :(
Uživatelský avatar
Beaver
Super ladič
 
Příspěvky: 613
Registrován: úte kvě 11, 2004 10:48
Bydliště: skoroBrno

Příspěvekod JonnY » pon zář 05, 2005 18:23

Beaver píše:No pozor, záleží na profilu, když dáš větší kola a menší profil tak, aby se zhruba zachoval obvod kola, potom je tachometr OK.

j to suhlasi. len som stale vychadzal z tych cisiel co som tam pouzil na ukazku tj 285/35 R 20 a 265/35 R 17
Beaver píše:Co se týká sil působících na kole, tak tam hodně záleží na hmotnosti - těžký kolo bude mít prostě vyšší setrvačnost. Ale není možný zase na druhou stranu tvrdit, že velký kolo je těžší než menší, záleží na materiálu, počtu paprsků a šířce límce.

sila sa znizi ako som popisal. druha vec je moment zotrvacnosti. ten zalezi od tvaru, hrubky... proste rozlozenie materialu v kolese. ak by bolo to 20" kolo napr z magnezia a to druhe (17") z ocele z nejakym stupidnim tvarom, tak ta dvacina moze mat rovnaky, alebo aj nizsi moment zotrvacnosti. ale stale bude tych -15% za polomer.

edit: keby sme sa vratily k tomu kolotocu tak ked sa ludia natlacia na stred mas nizky moment zotrvacnosti a lachsie to roztocis ako keby boly na krajoch. aj tak mas samozrejme vyssiu hmotnost a roztocis ho tazsie ako prazdny kolotoc.
JonnY
Ladič
 
Příspěvky: 22
Registrován: pon kvě 30, 2005 12:06
Bydliště: stupava


Zpět na Tuning

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron