Stránka 2 z 5

PříspěvekNapsal: čtv kvě 13, 2004 1:07
od Zdenda
jsem lama, zapomněl jsem se přihlásit :?

PříspěvekNapsal: čtv kvě 13, 2004 8:32
od Beaver
Zdenda píše:Beaver - Proč by Ti měla syntetika odrovnat motor?


No taky mě to překvapilo, ale ten člověk co mi to říkal to má od skutečnýho odborníka, servisáka co byl školenej na Supry. Princip je v tom, že Supra motor (alespoň 7M-GTE) má poměrně velký vůle, ani ne opotřebením jako už z výroby. Jak známo, snad každej tenhle motor se při 200tkm přidře na klice. Moje osobní teorie (založená na téhle informaci) je, že turbomotor má díky většímu zatížení větší schopnost se díky těm vůlím vylágrovat. Jenže pro Supru je předepsaná "minimálně" polosyntetika a lidi aby jí "udělali dobře" tam dávají i plnou. Jenže ta je asi ridší + rozpouští různý usazeniny v motoru, což dohromady zadělává na průser - velký vůle v motoru začnou odírat ložiska a klikovku a rozpuštěnej sajrajt tomu pomáhá jako abrazivo, zalisovává se do měkkýho materiálu ložisek a motor je zralej na přebrus kliky.

Takže dle doporučení toho dotyčnýho je ideální olej pro turbo Supru MkIII minerální olej 15W40 !!!. Jak mi řekl, tak se delší dobu zahřívá na správnou teplotu, takže je potřeba auto skutečně šetřit, dokud se správně neohřeje, ale poté má mazací schopnosti jako polosyntetika. Je ale hustší, takže vhodnější pro ty větší vůle motoru.

Hodlám se doporučení držet a přecházím v pátek nebo v sobotu na minerál, jelikož má pro mě ještě výhodu i v ceně což při mé spotřebě oleje bude znát. Samozřejmě olej budu měnit po cca 5000 km, tohle auto je škoda zadřít :shock:

PříspěvekNapsal: čtv kvě 13, 2004 10:39
od karel
Beaver píše:
veta píše:
Suprar píše:Hele, a proc chces menit trisky?

Je to jednoduché - pokud chceš větší výkon musíš dodat více vzduchu a paliva. No a ty seriové jsou schopny dodat jen určité množství paliva. Samozřejmě, že zatím nevím co, jak a proč a jen vařím z vody. Tuším, ale že to bude třeba. Veškeré info mám bohužel zatím jen vyčtené z jiných stránek fandů. Uvidíme co ukáží mé skušenosti z praxe :?:


Předpokládám vstřiky 720cc, tj. cca 20.000,- za sadu šesti, spíš víc. K tomu palivovou pumpu od Walbro, to bude tak 3000,- a samozřejmě pro ty vstřiky lepší palivovou lištu od HKS, tj. cca 10.000,- :roll:


Vidíš to :shock: ty už předpokládáš a já nemám ještě ani šajna. Díky za príma tip. Zatím právě sonduju co kdy kde a jak. Každá rada se proto hodí. Jinak přidal jsem do sekce "Tuning" téma trisky kde to můžem probrat. zde bych rád vyřešil ten swap na manuál.

PříspěvekNapsal: čtv kvě 13, 2004 10:52
od karel
Suprar píše:No jednoduse to sice pises, ale zas takova legraceto neni... Ver mi, to uz bych to tam davno mel...
Pises kit sani, vyfuk, mezichladic.... a na ani jednu z techto uprav nepotrebujes menit trisky... Stejne by si je nemel jak naladit... (ten pomer vzduchu a paliva), na to potrebujes dalsi elektroniku. Seriove trisky (550cm3) jsou schopne davat dostatek benzinu, aniz by se ti propalily pisty, do cca 470-520HP. Tak se vstrikama muzes byt v klidu.

Jo a jak si mi psal ten email... tak jsem ten ze te cervene Supry...

Mam na prodej original HR pruziny na Supru Mkiv, nechce nekdo koupit? Jsou rok jete.

Suprar


Vítám tě u nás na diskuzi a jsem rád, že tě tu máme. Velice rád uvítám jakoukoliv radu. A proč uvažuji o triskách? No mám takovou představu dostat auťák tak na 800HP jako konečný stav. Vím že to je ještě hooooooodně dlouvá trať, ale začít se nějak musí a né, že bych začínal výměnou trisek, ale taky jednou přijdou na řadu. Co se týká řízení motoru myslel jsem, že by to vyřešilo Apexi nebo jsem dokonce viděl na http://www.suprastore.de programovatelnou řídící jednotku Obrázek http://www.supras.nl/suprasport/catalog/product_info.php?cPath=42_47_58&products_id=181&osCsid=99bf41c6128e696fd6b2c8e274d6237f Ale ani tak to určitě nemůže bejt jednoduchý. To je dobře jinak by přeci měl každý Supru a 800K k tomu a to nechceme ne? :wink:

PříspěvekNapsal: čtv kvě 13, 2004 10:55
od karel
Beaver píše:
Zdenda píše:Beaver - Proč by Ti měla syntetika odrovnat motor?


No taky mě to překvapilo, ale ten člověk co mi to říkal to má od skutečnýho odborníka, servisáka co byl školenej na Supry. Princip je v tom, že Supra motor (alespoň 7M-GTE) má poměrně velký vůle, ani ne opotřebením jako už z výroby. Jak známo, snad každej tenhle motor se při 200tkm přidře na klice. Moje osobní teorie (založená na téhle informaci) je, že turbomotor má díky většímu zatížení větší schopnost se díky těm vůlím vylágrovat. Jenže pro Supru je předepsaná "minimálně" polosyntetika a lidi aby jí "udělali dobře" tam dávají i plnou. Jenže ta je asi ridší + rozpouští různý usazeniny v motoru, což dohromady zadělává na průser - velký vůle v motoru začnou odírat ložiska a klikovku a rozpuštěnej sajrajt tomu pomáhá jako abrazivo, zalisovává se do měkkýho materiálu ložisek a motor je zralej na přebrus kliky.

Takže dle doporučení toho dotyčnýho je ideální olej pro turbo Supru MkIII minerální olej 15W40 !!!. Jak mi řekl, tak se delší dobu zahřívá na správnou teplotu, takže je potřeba auto skutečně šetřit, dokud se správně neohřeje, ale poté má mazací schopnosti jako polosyntetika. Je ale hustší, takže vhodnější pro ty větší vůle motoru.

Hodlám se doporučení držet a přecházím v pátek nebo v sobotu na minerál, jelikož má pro mě ještě výhodu i v ceně což při mé spotřebě oleje bude znát. Samozřejmě olej budu měnit po cca 5000 km, tohle auto je škoda zadřít :shock:


Do auta by se rozhodně mělo lejt to na co je stavěný. Není pravda, že by "lepší" olej měl být pro auto lepší. Konstruktér při návrhu přeodovky a motoru počítal s nějakou viskozitou oleje a tomu přizpůsobil vůle v ložiscích a uloženích. A co se stane když tam najednou je řidčí olej? No jsou tam vůle a vůle znamená, že se něco děje co by se dít nemělo a to je vždycky špatně. Takže rozhodně tam lejte to co tam má bejt a ještě ušetříte. Relativně horší ale správný olej je většinou mnohem levnější.

PříspěvekNapsal: čtv kvě 13, 2004 11:39
od Beaver
Nicméně Toyota myslím doporučovala pro motory 7M-GTE polosyntetiku což v důsledku mohlo vést k tomu, že motory po 200tkm odcházejí právě na klice. Jednou z dalších možností prý může být kolaps olejové pumpy, která by se měla čas od času (řekl bych cca po 50tkm když to jde) zkontrolovat zda nepotřebuje repasi.

PříspěvekNapsal: čtv kvě 13, 2004 11:50
od karel
Beaver píše:Nicméně Toyota myslím doporučovala pro motory 7M-GTE polosyntetiku což v důsledku mohlo vést k tomu, že motory po 200tkm odcházejí právě na klice. Jednou z dalších možností prý může být kolaps olejové pumpy, která by se měla čas od času (řekl bych cca po 50tkm když to jde) zkontrolovat zda nepotřebuje repasi.

Pokud tam je nucený oběh (což jsem nevěděl) tak je nutné řešit samozřejmně i čerpadlo. To by snad neměl být až takový oříšek ne? Na to by moli být v Toyotě vybaveni? A je jasné, že zrovna u čerpadla by nevhodný olej mohl napáchat škodu dost rychle.

PříspěvekNapsal: sob kvě 15, 2004 21:12
od karel
V pátek jsem byl v PHA na domluvení detailů přestavby a zatím to vypadá, že je vše na dobré cestě. :lol: Celkem už se těším až si budu rozhodovat o zařazeném kvaltu sám :wink:

PříspěvekNapsal: pon kvě 17, 2004 16:04
od Zdenda
Veta - Mám se spoustou lidí, co dělají auta, špatné zkušenosti, takže bych na Tvém místě asi nespal. Každopádně Ti držim palce, ať to dobře dopadne!
Beaver - Díky za objasnění toho oleje..

PříspěvekNapsal: pon kvě 17, 2004 18:16
od karel
TO Zdenda: Taky proto budu asi jezdit den co den do PHA a přikládat ruku k dílu. Má to tři důvody. Jednak to bude rychleji, pak proto, že mně to baví a taky samozřejmně kvůli tomu aby se to neodfušovalo. :wink:

PříspěvekNapsal: pon kvě 17, 2004 20:18
od Ifson
8) Neboj dopadne to OK a pak to pujdem testnout 6g. vs A/T
Ifson

PříspěvekNapsal: pon kvě 17, 2004 20:25
od karel
TO Ifson: No v to doufám :wink: A přemejšlel jsem jak vlastně budu řadit? Musím si oměřit ten závit řadičky a koupit nějakou hlavici, jinak neodjedu a žadit kleštěma se mi nechce :cry:
Pro ostatní : Někdo to Ifsonovi částečně rozkradl a tak nemáme k přestavbě hlavici a manžetu řadičky.

PříspěvekNapsal: pon kvě 17, 2004 20:28
od Návštěvník
:) neva stejne potom mozna budes tu orig. zkracovat, takze bych asi pockal az se svezes a uvidi se.... na tu prvni jizdu si vemem u strejdy korolaka kouli treba z koroly 8) oki ?

PříspěvekNapsal: pon kvě 17, 2004 20:52
od karel
Tak to by taky šlo :lol: Na http://www.suprastore.de maj super ShortShifter
Obrázek
Ten bych velmi rád. Až zase pojedeš do Německa tak mi ho určitě vezmeš viď? :wink: Je jen za €149,00!
Jsem asi blbej, ale kde jsem se měl dozvědět: Jak se vlastně řadí ? "H"áčko je asi normál 1-6, ale co spátečka? Koukám, že tam je nějakej kroužek , takže něco jako Opel?

PříspěvekNapsal: pon kvě 17, 2004 21:04
od MKIV centrum
:-) no uprimne ti nepovim, nikdy jsem MKIV v manualu nemel ani se nesvez.... ale salthebel za 400eur bych si nechal radsi zdat... myslim ze amici to strilej tak kolem 100 baku.... :roll: